Politie behoudt spreekuren in Delden dankzij ReisCreaties

Delden – Het einde van het jaar komt steeds dichterbij en daarmee ook de einddatum van het huurcontract dat de politie heeft voor het steunpunt in Stadscentrum het Parochiehuis. Wijkagent Jos Olde Daalhuis zocht al lange tijd naar een gedegen oplossing om fysiek bereikbaar te blijven voor de inwoners van zijn uitgestrekte gebied. Een oplossing is nu gevonden. De eigenaren van het zelfstandige reisbureau ReisCreaties huren vanaf 1 februari deze centrale plek in Delden en bieden de wijkagent aan hier zijn spreekuren te behouden.

ReisCreaties biedt politie ruimte

“De reacties op de aangekondigde sluiting van het steunpunt maakten duidelijk wat voor impact het voor Delden heeft en het aantal bezoekers dat Jos hier wekelijks ontvangt, bewijst volgens ons het belang van zijn aanwezigheid”, geeft Marco Brouwer, eigenaar van ReisCreaties, aan. Marco en zijn vrouw Yfette werken nu nog vanuit hun huis aan de Molenstraat in Delden, maar ontvangen vanaf 1 februari hun klanten aan de Langestraat 81. De nieuwe huurders houden iedere woensdag vrije inloop en zijn deze hele dag aanwezig, verder gebruiken ze de ruimte enkel op afspraak met klanten. Marco: “Aangezien deze ruimte dus ook geregeld niet door ons benut wordt, zagen wij een voor de hand liggende oplossing voor Jos.”

Geen steunpunt, wel spreekuren

De locatie is per 1 januari geen politiesteunpunt meer, maar wijkagent Olde Daalhuis behoudt wel zijn spreekuren. Ter overbrugging is hij in de maand januari aanwezig in een zaal van het Stadscentrum. Vanaf 1 februari maakt Olde Daalhuis op de bekende tijden, iedere maandagochtend en donderdagavond, gebruik van het bureau van de reisadviseurs. De wijkagent van Delden, Ambt Delden, Bentelo en Hengevelde zit al zeven jaar op deze toegankelijke locatie waar iedereen met uiteenlopende problemen naar binnen kan lopen, en ook zijn voorganger vestigde zich al jaren in Delden. Olde Daalhuis ziet het belang van het behoud van deze voorziening in.

Vakanties en Trouwen in het Buitenland

Olde Daalhuis levert zijn kantoor leeg op, waarna Marco en Yfette er hun werkplek inrichten. Yfette licht toe: “We zijn reisadviseur aan huis voor Delden en omgeving, en landelijke touroperator Interweddings voor trouwen in het buitenland. Dit hebben we jarenlang vanuit huis gedaan, maar we groeiden uit ons jasje. We willen hier een sfeervolle plek creëren waar we onze klanten ontvangen en alvast in de vakantiestemming laten komen.” Met Interweddings kunnen zij voor de aanstaande echtparen alle zaken rondom een huwelijk dat buiten de landgrenzen wordt gesloten regelen. Hiermee presenteren zij zich tevens zondag 21 januari op de Bruidsinspiratie Beurs in de Weijenborg.

Aanwezigheid

ReisCreaties werkt van maandag tot en met zaterdag (ook ’s avonds) op afspraak en is bereikbaar via telefoonnummer 074-7002158 of mail marco.brouwer@reiscreaties.nl, vanaf 1 februari is het op woensdag mogelijk om vrijblijvend binnen te lopen. De wijkagent is dit jaar, in verband met de feestdagen, niet meer aanwezig op het Deldense steunpunt. Vanaf volgend jaar is hij in januari op maandagmorgen en donderdagavond te bezoeken in een zaal in het Stadscentrum, waarna hij vanaf februari zijn spreekuren voortzet bij ReisCreaties.